Goldmaster tablet Goldmaster tablet

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diseqc motorlu çanak kurulumu

Collapse
Önemli Konu
X
X
  • Filtre
  • Zaman
  • Gösterim
Clear All
yeni mesajlar

  • Diseqc motorlu çanak kurulumu

    Goldmaster Elektronik  Goldmaster tablet 
    Kollu motor ve mounta göre daha rahat kurulum ve işleve sahip diseqc motorların kurulumu aslında çok basittir. Bunun için aşağıdaki linkten alacağınız bilgilere ihtiyacınız var, öncelikle bulunduğunuz bölgenin latutide (kalkıl açısı) sini bilmeniz gerekir,

    LATITUDE AÇISI ÖÐRENME

    üstteki linke tıklayın ve Search String: yazan yerin sağındaki kutuya bulundığunuz yeri yazarak enter a basınız. Örneğin ankara oldun bulunduğumuz yer bunun sonucu ,

    Name Region Latitude Longitude Elevation
    Ankara TU06 39.933 32.867 906 m Neighbours

    gibidir, Neighbours a tıklarsanız ankaranın database de olan tüm ilçelerinin açılarını görebilirsiniz.

    Yada text kutusuna direk olduğunuz yeri yazın yine görürsünüz.

    ötneğin ulus ankarada iseniz

    Latidude = 39.933
    Longitude = 32.867 şeklinde göreceksiniz.

    Türkiyede bulunmanızdan dolayı 42 derece doğuda bulunan turksat uydusunu baz alabilirsiniz.


    Gelelim ayarlara ;

    1. Çanağı bağlayacağınız kol üzerindeki ok işareti motor açı göstergesindeki SIFIR göstergesinin tam karşısında olsun

    2. Gösterge SIFIR çizgisinde iken çanağı diseqc motor koluna bağlayın ve motorun arkadan bağıldığında çanakla aynı düzelemde olmasını sağlayın

    3. baz uydunuz 42 derece doğuda olduğuna ve latidude açınız 39.94 olduğuna göre kalan sayısı bu hesapta

    42- 39.94 = 2.06 onuda 2 ye eşitleyelim

    diseqc motoru üzerindeki butonlardan yada uydu cihazınızdan SIFIR derece de iken 2 derece doğuya çevirin, yani ok işareti doğu 2 dereceyi göstersin.

    4. Anten direğiniz tam olarak 90 derece olsun, emanet bulacağınız bir su terazi ile bunu 4 bir tarafından mutlaka kontrol ediniz. Yoksa klark kuşağına oturtma şansızınız kalmaz.


    5. Diseqc motor mountunun üzerinde bir tarafta latidude diğer tarafında ise longitude dereceleri göreceksiniz. Diğer verdiğimiz adresten elde ettiğiniz ve bulunduğunuz yerin latidude değerini (39.94) mount üzerindeki ok u o değere getiriniz, bunu yapmak klark kuşağına sisteminizi oturmanız demektir.

    6. Çanak anteni diseqc motor koluna ve motoruda antene adapte ediniz.

    7. Baz aldığınız uydu olan ve 42 derece doğuda bulunan turksat a tahmini olarak çeviriniz.

    8. Çanak antenin kendi mountundan aşağı yukarı harelet yaparak uydu yu bulun ve mountu çanağa tam olmamak üzere sıkın.

    9. Yayını bulduktan sonra mountu direğe tam olarak sıkın ve batıya doğru yayın bulmaya çalışın bu konu ile ilgili ve klark kuşağı hakkında diğer yazılar için aşağıdaki topic i okuyunuz lütfen.



    ÇANAK AYARI -- HER YÖNÜYLE....
    Son düzenleme ozkandonmez; 04-01-2013, 23:53. Reason: Güncelleme
    Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız



    HAYDI IPTV YAPALIM

    TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

    LÜTFEN OKUYUN



  • #2
    Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

    paylasım için sagolsınn

    Yorum


    • #3
      Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

      moturlu canakta lnb önemlimi astra 19 yayınları kırılma yapıyor yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar

      Yorum


      • #4
        Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

        en iyi lnb hangisi arkadaşlar yayın ları kırmayan astra 19 yayınları için

        Yorum


        • #5
          Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

          Yayınlardaki kırılmalar, çanak anten çapının yetersizliği ve ayarsızlığı ile LNB kalitesinden/ayarından kaynaklanır.

          Düşük ( 0.2, 0.3 ) dB değerli ve kaliteli marka LNB'ler tercih ediniz.

          Invacom, Sharp, Smart Titanium .... MTI

          Yorum


          • #6
            Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

            tşk arkadaş benim derdim 18 tane uydu yayını alabiliyorum hispa dahil hepsi tek sorunum astra 19 uydusu 12070 frakastaki yayınları kırılıyor anten ayarsızsa öbür uydular sinyal seviyeleri 70ve65
            olarak deşiyorsadece astra uydu sunda poroblem oluyor2 sene evel bir derdim yoktu lbn değiştirtim deşitirtigim lbn ne marka oldun bilmiyorum ama ozan 600 yakın kanal vardı şindi ise 202 tane sorun neyde bilemiyorum canak aynı canak 120 cm kablolar aynı yeride aynı bir lbn değti beni bu derten kurtarısanız minnatar olurum tşk

            Yorum


            • #7
              Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

              lnb nizi baska bir lnb markası ile değiştirip deneyiniz,veya LNB nizi takarken yanlış takmıssınız,V-H ayarı düzgün olmayabilir..

              Yorum


              • #8
                Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

                Kaliteli ve düşük dB bir Lnb alınız. ( 0.2-0.3 db, .. Invacom, Sharp, MTI, Smart Titanium ..... )

                Bu arada 2 yıl süresince anten ayarlarında mm oynamalar olmuş olabilir, LNB değiştirdikten sonra tekrar ince ayar yapınız.

                Yorum


                • #9
                  Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

                  merhaba ben neta dts 4000combo motorlu çanak kullanıyorum kumanda üzerinden uydu değiştirmek sat tuşuna basıp uydu seçimi yapınca diğer uyduya dönmüyor yani motor hareket etmiyor yalnız ayarlar pozisyoner menüsüne girince çanak haraket etmiye başlıyor yardım ederseniz sevirim şimdiden teşekkürler halil dinek

                  Yorum


                  • #10
                    Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

                    neta dts 4000 combo karasal digital uydu alıcısı, uydu değiştirdikten sonra diseqc motorunuz dönmez o uyduya ait bir kanal seçtiğinizde dönmesi gerekir.

                    Buna rağmen dönmüyor bahsettiğiniz üzere ayarlar a girdikten sonra dönüyorsa cihazınızın yazılımından kaynaklanan bir sorun olabilir diye düşünüyorum.
                    Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız



                    HAYDI IPTV YAPALIM

                    TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

                    LÜTFEN OKUYUN


                    Yorum


                    • #11
                      Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

                      Diseqc Motor Nasıl Kurulur



                      Horizon to Horizon (ufuktan ufuğa) teknolojisi anten hareket motoru ile hareket mountunu bir araya getirip tek parça olarak sunduğunda ortada henüz DiSEqC1.2 yoktu.


                      1997 yılında italyan STAB firması ile dayzek'in patent sahibi olan EUTELSAT'ın işbirliği sonucu DiSEqC protokolleri arasına, uydu anten motorlarını doğrudan uydu alıcılarından çıkan koaksiyel anten kabloları üzerinden çalıştırmak amacıyla hazırlanan bir DiSEqC 1.2 standardı da eklendi. Bu sistem halen artık hemen hemen tüm digital uydu alıcısı üreticileri tarafından standart olarak kabul edilmiştir.



                      Ancak, anten montajcıları açısından bu yeni sisteme intibak etmek pek kolay olmadı. Bu sistem eskisine göre parça sayısını ve yapılacak işlem sayısını çok azalttığından ve her türlü antene kolayca adapte edilebilir göründüğünden ilk bakışta işi herkesin kolayca cesaret edebileceği bir şekle sokmaktadır. Öte yandan, bir türlü verim elde edilemeyen başarısız montaj örnekleri de birçok kişiyi haklı olarak bu teknolojinin başarısı konusunda endişeye düşürmektedir. STAB firması da bu durumun farkına vararak, montaj işçiliğini herkesin başarabileceği kolaylığa getirmenin nasıl başarılabileceğini araştırmaya koyulmuş. Özellikle 1999 yılından bu yana bu konuda çalışmış. Sonunda bu motorların dünyanın her yerinde kolayca monte edilebilmesini sağladığını iddia ettiği bir sistem bulup, patentini almış. Aşağıda anlatılacak olan USALS (Universal Satellite Automatic Location System) bunu sağlayabilmek amacıyla geliştirilmiş bir üründür.

                      Standart DiSEqC 1.2 ile ayar



                      Öncelikle bilmemiz gereken şey birbirinden farklı marka model ve özellikte birçok HH mount motor bulunduğu, ve bunların prensipte aynı olmalarına rağmen farklı bazı fonksiyon ve kalite özelliklerine sahip olduklarıdır.
                      (Örneğin STAB marka ürünün paketinin içinden şunlar çıkmaktadır. A rotor, B rotorun direğe tespit braketi, C braketin direğe sıkıştırma kelepçeleri, D braket sıkıştırma U- kelepçe cıvataları, E kablo bağlantı F konnektörleri ve izolatörleri, F cıvata takımı, G kullanma talimatı)

                      Bu sistemle anten kurarken öncelikle dikat edilmesi gereken şunlardır;

                      1. Antenin kurulacağı yerin seçimi çok önemlidir. Yer seçimi ve kuruluş konusundaki genel prensipler her durumda geçerlidir. Hareketli antenin tüm Clarke Kuşağını engelsiz görebilmesi, özellikle H-H motorlar için rüzgar almayan bir yere kurulmuş olması ve motorun öngörülenden daha büyük bir çanakta kullanılmaması daha büyük bir önem arzetmektedir !!.



                      Çünkü bu motorlarda rüzgar yükünün getirdiği torklar doğrudan motorun şaftında etkili olduğundan ve boyutların küçük olması dolayısıyla hasar verme riski yüksek olmaktadır. Bu motor mevcut herhangi sabit anteni kolayca hareketli hale getirmekte de kullanılabilir. Elektriksel bağlantıları çok kolaydır. Uydu alıcısı ile anten arasında zaten mevcut olan kablonun LNB'ye takılı olan kısmı çıkartılarak motorun REC yazan kısmına takılır(resimde Cable n°2). İki ucunda F konnektör takılı 1,5-2,0m boyunda bir başka kablonun da bir ucu LNB'ye diğer ucu motorun LNB yazan yerine takılır (resimde n°1). Elektriksel bağlantıların tümü bu kadardır. Kullanılacak kablonun kalitesi de oldukça önemlidir. Koaksiyel uydu kablosunun iç iletkeni Cu Ø=1,02 mm, veya Ø=1,13 mm olabilir. İnce olanın direnci 22Ohm/km öbürüne göre(18ohm/km) epey fazla olduğundan en fazla 30m kadar uzunlukta boy için kullanılabilmesine karşın, iletkeni kalın kabloyla 60m'ye yakın uzunluk kullanılabilmektedir.

                      Her çeşit hareketli anten için ilk olarak direğin çok sağlam bir şekilde ve tam düşey olarak zemine tesbit edilmiş olması şarttır(direğin diklik kusurunu giderebilen bir ayar mekanizması yok). Direğin sağlam ve tam düşey durumda olduğunu ölçmek ve ayarlamak için harcanacak zaman daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların giderilmesinin gerektireceği zaman ve masraf dikkate alınırsa, fazlasıyla tasarruf edilmiş olacağı açıktır.



                      DiSEqC 1.2 (H-H Mount) motorun takılmadan önce sıfır konumuna alınmış olması yararlıdır. Satın alındığında eğer sıfır derece konumunda değil ise uydu alıcısına takılarak sıfır konumuna gelinceye kadar hareket ettirilmelidir. (Bazı motorlarda içinde "0" konumunu belirleyen duymaç yok. O durumda bu konum gözle belirlenebilir)
                      Motorun "0" konumunda olduğundan emin olunduktan sonra elektriksel bağlantısı kesilerek( receiverden gelen kablo sökülerek) motor direğin tepesine yerleştirilir, direk özerinde döndürülmesine ancak izin verebilecek kadar vidaları sıkılır. DİKKAT !. Motor istenirse düz istenirse tepesi aşağı takılabilemez. İki tür motor vardır. Şaftı(rotoru) yukarı bakanlar (STAB v.b) ve şaftı aşağı doğru duranlar (MOTECH SG2100 v.b.). Hepsinde kablo bağlantıları aşağı tarafa gelmelidir.
                      Bütün türler arasındaki en büyük tek fark elevasyon/deklinasyon açılarının nasıl verileceğindedir. Örneğin STAB motorlarda çanağın kalkış açısı = P-(60- Bulunduğunuz yere göre hesaplanan enlem değeri) olarak verilmektedir. P bulunduğunuz yerdeki Clarke kuşağında en tepedeki uydunun kalkış açısıdır. MOTECH motorlarda ise bu değer = 40 - Deklinasyon açısı olarak verilir.



                      Rakamlar sabit değildir ve kullanılan çanağa göre değişmektedir. Merkezinden bağlanan tüm parabol çanaklar için elevasyon değerleri sabit olmalıdır. Ancak örneğin offset çanaklar parabolün üst geometrik tarafından alındıklarından kalkış açıları daha düşük olacaktır. Bu açı ölçümleri ve hesapları çoğunluk için içinden çıkılmaz bir karışıklıkta görünebilir, ancak işin aslı o kadar da karışık değildir.
                      Her türlü motorla yapılan ayarlarda ilk dikkat edilecek bir konu da mil merkezleme ayarının doğru yapılmasıdır. Anten direğinin merkezi, motor milinin sıfır çizgisi, ve LNB feed merkezi tam aynı doğru üzerinde ve çanak yatay çap çizgisine tam dik bulunmalıdır. Bu durumda iken şaft vidaları çok iyi sıkılmalı ve bunun zamanla kayıp bozulmaması sağlanmalıdır. Motor tam "0" konumunda iken çanağın baktığı yön de tam güney(180 derece) olmalıdır.



                      Ancak pusula açısında manyetik sapma değeri de dikkate alınır. Böyle güney istikametini tam hizalayıp vidaları sıktınız. Montaj bitti, hepsi bu kadar.

                      Eğer herşey mükemmel ise uydu alıcınızı (veya sinyalmetrenizi) bağladığınızda sizinle aynı enlemde bulunan(en tepedeki) uydunun yayınlarını alabiliyor olmalısınız. Eğer almıyor iseniz ve sağa sola döndürerek yakalayabilirseniz güney istikamet(pusula) ayarınızı yeniden yapınız. Bu açıyı tam olarak bilirseniz ayni ilde yapacağınız diğer tüm montajlarda ölçtüğünüz bu açı geçerli olacaktır. Eğer tepedeki uydunun sinyallerini kalkış açısında oynama yaparak yakaladınız ise elevasyon/deklinasyon ayarlarınızı yeniden yapınız. Daha sonra çanağı doğu/batı istikametinde döndürerek diğer uyduların sinyallerine bakınız. Birçok motorun üzerinde Doğu/Batı döndürme butonları var. Bunlar sayesinde uydu alıcısını çanağın yakınına getirmeğe gerek olmadan ayar yapılabilir.


                      Bulduğunuz uydular tam verimli alınamıyor ise çanağı hafifçe elle yukarı aşağı kımıldatarak verim artışının nerede olduğunu görünüz. Doğu ve batı uçlarında bulunan uydularda çanağı elle yukarı doğru kaldırttığınızda sinyal artıyorsa deklinasyon açınız yüksek azaltılmalı (şaft çanak ağzı düzlemine daha paralel olmalı, eğer tersi ise tersi işlem yapılmalıdır.) Eğer yukarı aşağı farketmiyor, sağa sola oynatmakla farkediyor ise tepedeki uydunun azimut değeri tekrar kontrol edilmelidir.
                      Böyle birkaç hareket sonunda en iyi verim elde edilecek, hem ortadaki, hem de en doğuda ve en batıdaki uydulardan tam verim alınabilecektir.



                      Çanak kendi hareketiyle uyduya geldiğinde elle sağa, sola, ve yukarı, aşağı kımıldattığınızda sinyalin artmadığını ancak azaldığını görüyorsanız çanağınız tam ayarlıdır. Çanağın motorla ilgili ayarlarının dışında kalan LNB polarizasyon ve odak ayarları da tam doğru olarak yapılmalı daha sonra zamanla kımıldamayacak şekilde tüm vidalar sıkılmalıdır. (Motorun elevasyon ve deklinasyon açıları ile pusulanızda yakaladığınız güney açısını kaydeder ve işaret alırsanız, aynı ilde ve aynı malzemelerle yapacağınız diğer tüm montajlarda bu değerler tam aynı olacağından ayar işlemi çok kolaylaşacaktır. Doğal olarak farklı motor veya çanak kullandığınızda bu değerler de değişecektir)
                      Bu motorların kimilerinde diğerlerine göre fazladan veya farklı olarak bulunabilen şu tip özellikler var. 75 doğu/75 batı yönünde toplam 150derece ufku olması, üzerinde doğu/Batı butonlarının olması. Yeniden ayar, X'e git, "0" pozisyonu ve sınırlar fonksiyonlarının olması, 50 konum belleği. Sensorunun HallEffect'li olması. 90cm, 100cm, 120cm veya 150cm çanak için kullanılabilir olması. Gürültüsüz dönmesi(uzun ömürlü olduğunu da gösterir). Düşük sarfiyat. (Örneğin beklemede 50mA, normalde 200mA, Max 350mA). Tüm motorlarda uydu alıcısı Vertikal polarizasyonlu bir kanalda iken 14V, Horizontalde 18V besleme gerilimi gönderdiğinden, ilkinde saniyede 1.3 derece, ikincisinde saniyede 2.5 derece hız iyi sayılmaktadır.

                      Enlem derecesi HH Mount elevasyon açısı (derece) Deklinasyon açısı (derece)
                      Örnek: Örneğin Bolu'dasınız(enlem 41, boylam 31), Sizin için polarizasyon açısı 0; derece olan yani Clarke kuşağının en tepesinde olan yerden en yukarıdaki kalkış açısıyla izlenebilen) uydu 31.3 Doğu konumundaki Türksat 1B uydusudur. Bu motorunuzun da derecede iken izleyebilmesi gereken bir uydudur. (Bulunduğunuz il ile aynı boylamda bulunan uydu sizin için kuşağın en tepesindeki uydudur) Azimut değeri 180 derece kalkış açısı ise 43 derecedir. Yani uyduyu bulabilmek için çanağınızın(parabol) düzleminin yerle yaptığı açı 90+43 derecedir. Motorunuzun kalkış açısı 49 derece yapar(yani şaftın yerle yaptığı açı 90+43 olur), Şaftın yerle yaptığı açı (elevasyon) ve çanağınızla yapması gereken açı (deklinasyon) bulunduğunuz yerin enlemine göre değişecektir. Farklı enlemler göre bu açıların bir tablosu solda verilmiştir. Deklinasyon açısı gerekenden fazla olursa taranan kuşağın bombeliği artar, az olursa azalır. Konulu daha önceki yazıyı okuyunuz. Bulunduğunuz ile göre uyduların azimuth, elevasyon, polarizasyon açılarına bakmak için de ilgili tablo sayfasını açmalısınız Offset çanaklarda kalkış açısı(elevasyon) parabol eşdeğerine göre belirli(sabit) bir derece daha düşüktür. Üreticiden üreticiye ve kalıptan kalıba değişen bu fark kullanılan model için bilinirse elevasyon açılarından daima sadece bu değerin çıkartılması gerekir.



                      USALS sistemi ile ayar

                      USALS, italyan STAB firmasının geliştirilip bütün bilgisayar, digital uydu alıcı kartı ve uydu alıcısı üreticilerine bedavaya dağıtmış olduğu bir teknoloji. Bir çok firma (örn. FORTEC STAR) şimdiden cihazlarına bu yazılımı uygulamış durumdadır. Bunun sayesinde uydu alıcı cihaz yörüngede bulunan tüm uyduların konumlarını montajın yapıldığı yer açısından ve 0.1 dereceden fazla bir hassasiyetle hesaplayabilmektedir. Bunun için hiçbir ayar bilgisi gerekmeden çanağın tüm uydulara göre ayarlanması otomatik olarak gerçekleşmektedir. USALS programı DiSEqC1.2 haberleşme protokolünün bir alternatifi değildir. Uyud alıcıları üzerinde çalışan bir yazılımdır. DiSEqC1.2 protokol dizisi motorları "açı konumuna döndür" kipinde çalıştırmaktadır. Aslında USALS'ın kullandığı tek komut da budur. USALS programı DiSEqC1.2 protokolünün biraz daha gelişmiş alternatifi olmaktadır. USALS, programı STAB firmasının patentli ürünü olduğundan ona rakip "Go X", Go To XX", DiSEqC1.3" gibi şeyler de çıkartılmıştır.



                      Eğer kuzey yarımkürede iseniz ve tam doğru bir güney istikametini bulamadıysanız uyduları standart bir DiSEqC1.2 motorlu bir sistemle arayıp bulmak güç olmaktadır. Güney istikametinin tam doğru olarak bulunması tüm uyduların tek tek manuel olarak aranıp bulunması, sınırların seçimi, v.s. . USALS'da ise eğer söylenen çanaklardan birini kullanıp, motoru da o çanak için verilen doğru kalkış açısına ayarladıktan sonra, uydu alıcısının soldaki ekrandaki gibi size bulunduğunuz yerin enlem ve boylamına ilişkin sorusunu da doğu veri olarak girmeniz karşılığında bulunduğunuz yerden görünen bütün uyduları hesaplamakta ve ister kuzey, ister güney yarımkürede olun +/- 0,05 derece hassasiyetle konumlarını belirlemektedir. Çünkü USALS dönüş yönüne de kendisi karar vermektedir. Tepeye yakın ve sinyali kuvvetli bir uyduyu seçtiğinizde Motorun dönmesi durduktan sonra çanağı sadece sağa sola döndürerek yayını hemen buluyorsunuz. Bu şekilde sadece o uyduyu değil tüm uydu (GEO)kuşağını da diğer tüm uydularla birlikte yakalamış oluyorsunuz. İnce ayarı yapması da çok kolaylaşmış oluyor.

                      DiSEqC1.2 modunda tüm uyduların konum bilgileri motor ünitesindeki bellek çiplerinde tutulmakta, ve o nedenle her uydunun tek tek elle aranıp, bulunup belleğe yerleştirilmesi gerekmekteydi. USALS modunda ise bir uyduyu kuşaktaki yerine oturttuğunuzda başkaca hiçbir bellek işlemine gerek kalmadan diğer tüm uydular otomatik olarak bulunacaktır, çünkü tüm konum bilgileri uydu alıcının içindeki bellekte bulunmaktadır.
                      DiSEqC 1.2 modunda iken kullanıcı bir uydunun konumu değiştiğinde veya yeni bir uydu devreye girdiğinde cihazını ayarlayabilmek için mutlaka bir uzman desteğine gerek duymakta idi. USALS'da ise tek gereken yeni uydunun adını ve konumunu uydular listesine yazmaktan ibarettir. bu uydudan bir frekans seçildiğinde motor hassas bir şekilde yeni uyduya dönecektir. Hareketli antenlerle iyi sonuç alınamamasının esas nedeni olan ve genelde kaynağını bulması ve gidermesi güç olan yanlış belleğe almalar veya kazara yapılan hatalar da artık ortadan kalkmaktadır. Çünkü bu sistemle kullanıcının elle girdiği hiçbir fonksiyon kalmamış oluyor.
                      Son düzenleme Sniper®; 20-11-2010, 12:32.

                      Yorum


                      • #12
                        Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu yardım



                        YUKARDAKİ RESİMDE DİSPOİNTER SİTESİNDEN EVİN TAM İŞARETLİ KONUMU VE STAB MOTOR 120 İÇİN SEÇENEÐİDE OLAN SİTEDEKİ EKRAN GÖRÜNTÜSÜDÜR.

                        Latitude: 37.2736°
                        Longitude: 36.2620°
                        Latitude: 37.2736°
                        Longitude: 36.2620°
                        Name: Stab HH120
                        Distance: 37293km
                        Motor Latitude: 37.3°

                        Declination Angle: 5.9°
                        Dish Elevation: 24°
                        Azimuth (true): 180.0°
                        Azimuth (magn.): 175.1°


                        DİSPOİNTER SİTESİNDE YUKARDAKİ DEÐERLER VERİLİYOR STAB MOTOR 120 SEÇİNCEK BENİM MERAK EDDİÐİM ŞU:

                        1-MOTOR ÜZERİNDEKİ Latitude:37.3° MÜ OLACAK 2
                        2-Longitude: 36.2620° bu değeri hangi aşamada kullanacağım.
                        3.bu verilere göre benim " 0 " konumunda ayarlayacağım uydu hangisi olacakdır.
                        4-çanağın arkasındaki maunt da herhangibir ayar ölçü seçilecek mi yoksa motor şaftına düzenli 0 konumunda sıkılacak mı vidaları

                        bana yardımcı olusanız çok çok memnun olurum.

                        saygılar

                        Yorum


                        • #13
                          Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu

                          Birinci mesajda neyi nasıl yapacağınız ayrıntılı bir şekilde anlatılmıştır, latitude açısı size kullanacağınız baz uydu değerlerinde lazım olacak

                          Mesajda anlayamadığınız yer olursa ona göre yardımcı olalım.
                          Üyelere Özel Konuları Görebilmek İçin Lütfen ÜYE GİRİŞİ Yapınız



                          HAYDI IPTV YAPALIM

                          TBS 6991 Dual Tuner Dual CI Tv kartı linux sürücü yükleme

                          LÜTFEN OKUYUN


                          Yorum


                          • #14
                            Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu yardım

                            Originally posted by zehnisağcan View Post


                            YUKARDAKİ RESİMDE DİSPOİNTER SİTESİNDEN EVİN TAM İŞARETLİ KONUMU VE STAB MOTOR 120 İÇİN SEÇENEÐİDE OLAN SİTEDEKİ EKRAN GÖRÜNTÜSÜDÜR.

                            Latitude: 37.2736°
                            Longitude: 36.2620°
                            Latitude: 37.2736°
                            Longitude: 36.2620°
                            Name: Stab HH120
                            Distance: 37293km
                            Motor Latitude: 37.3°

                            Declination Angle: 5.9°
                            Dish Elevation: 24°
                            Azimuth (true): 180.0°
                            Azimuth (magn.): 175.1°


                            DİSPOİNTER SİTESİNDE YUKARDAKİ DEÐERLER VERİLİYOR STAB MOTOR 120 SEÇİNCEK BENİM MERAK EDDİÐİM ŞU:

                            1-MOTOR ÜZERİNDEKİ Latitude:37.3° MÜ OLACAK 2
                            2-Longitude: 36.2620° bu değeri hangi aşamada kullanacağım.
                            3.bu verilere göre benim " 0 " konumunda ayarlayacağım uydu hangisi olacakdır.
                            4-çanağın arkasındaki maunt da herhangibir ayar ölçü seçilecek mi yoksa motor şaftına düzenli 0 konumunda sıkılacak mı vidaları

                            bana yardımcı olusanız çok çok memnun olurum.

                            saygılar
                            arkadasım motordısecg sol yanındakı .1 sorun latıtue 37 olacak 2.motorun sıfırı olacak motor ilk kalkıs derecesı. 3 sıfır uydun 36 e Eutelsat 36A/36B olacak 4. tabıkı agsagı ve yukarı uydu ayarlarken kulancan

                            Yorum


                            • #15
                              Konu: Diseqc motorlu çanak kurulumu yardım
                              • korfez 41 hocam teşekür ederim ilgin ve bilgilendirmen için;

                                motor üstündeki değer , 37 olacak ve "0" da iken 36 derecedeki uyduyu ayarlayacam. doğru dimi.

                                saygılar


                              Yorum

                              Working...
                              X